تسلیحات ایرانی در عراق؛ از «سفیر» تا «صیاد»

ارتش  

پایگاه مردمی ارتش جمهوری اسلامی ایران:

تسلیحات ایرانی در عراق؛ از «سفیر» تا «صیاد»

 
 
 
 انواع مختلفی از «سفیر» تا «صیاد»، تسلیحاتی هستند که در داخل ایران ساخته شده و برای کمک به گروه های مقاومت و ارتش عراق وسوریه در اختیار مدافعین حرم قرار گرفته اند.
 
 

گروه پایگاه مردمی ارتش به نقل از دفاعی امنیتی دفاع پرس - رحیم محمدی؛ پس از پایان هشت سال دفاع مقدس، محققان کشورمان برای جلوگیری از طمع دیگر کشورها برای حمله به ایران، تحقیقات بسیاری برای ارتقاء سطح توانمندی های دفاعی انجام دادند که در سال های اخیر نمونه های متعددی از این دستاوردها در حوزه های مختلف رونمایی شده است اما بعد از آن که گروه های تکفیری در عراق و سوریه بخش های مختلفی از این دو کشور را با حمایت کشورهای مرتجع منطقه و غربی ها به اشغال خود در آوردند، بسیج مردمی در این کشورها به همراه ارتش، فعالیت های خود را برای باز پس گیری مناطق اشغال شده آغاز کردند که در این راه مستشاران نظامی ایران نیز آنها را به لحاظ تکنیک ها نظامی یاری دادند.

تانک تی۷۲ - اس ایران در جلولاء

البته در کنار کمک های مستشاری، ارسال و تحویل سلاح های ساخت کشورمان به گروه های مقاومت مردمی و ارتش کشورهای عراق و سوریه نیز در کسب موفقیت های آنها بی تاثیر نبوده مانند استفاده ارتش عراق از سلاح های تک تیر انداز «صیاد» و «شاهر».

استفاده از تجهیزات و سلاح های ساخت ایران محدود به این دو نمونه نمی شود زیرا استفاده از تانک بهبود یافته « تی - ۷۲ اس » و خودروی تاکتیکی سفیر هم نمونه های دیگری است که توسط ارتش و گروه های مقاومت مردمی در عراق و سوریه مورد استفاده قرار می گیرد.   

درتصویر بالا تعدادی از خودروهای نظامی سفیر ساخت ایران با پرچم های «کتایب حزب الله» که یکی از گروه‌های مقاومت مردمی در عراق است، دیده می‌شود.

سلاح تک ‌تیرانداز «صیاد» ساخت ایران در دست یک سرباز عراقی


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



  • یکتا گستر
  • قالب بلاگفا